Dvě formulky

VW má své GTI, Seat zase FR. Jen s tím rozdílem, že u horkokrevnější značky si můžete vybrat, jestli mu do hrdla budete strkat zelenou nebo černou pistoli.

Srdcem nového Leonu FR je, jak jste správně pochopili, jedna ze dvou pohonných jednotek, zážehová a vznětová. Benzinový motor 2.0 TFSI s výkonem 200 koní a točivým momentem 280 Nm je (už se to snad dá říct) notoricky známý přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikem. Leon roztáhne z nuly na 100 km/h za 7,3 s, dosáhne maximální rychlost 229 km/h a 1000 m s pevným startem zvládne za 27,6 s. Přes zajímavou dynamiku si motor řekne v průměru jen o 7,9 l benzinu na 100 km a produkuje pouze 190 g oxidu uhličitého na 1 km.

Vznětová verze je poháněna neméně roztahujícím se motorem 2.0 TDI o výkonu 170 k, s nímž se nedávno představila i Altea FR. Leon s ním jezdí 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě jen 6 l na 100 km.

 

Zdroj: www.motorcar.cz

Nemůžete najít vhodnou pojišťovnu pro pojištění vozidla? Pomůže Vám povinné ručení srovnání.


Naše autovrakoviště najdete ve Vojkově, cca 0,5 km za Říčany u Prahy, po pravé straně hlavní silnice ve směru na Kutnou Horu.

Kde nás najdete