Estocada

Že se bude Seat nějakou dobu vyhřívat s pocitem uspokojení za možnost používat nejvýkonnější variantu motoru 2.0 TFSI v rámci celého koncernu, na to bych, kvůli zvláštní politice, kterou vůči Španělům někdy uplatňuje Volkswagen, nevsadil ani děravou barumku. Leon Cupra dokazuje, že bych sázku prohrál.

Seat investuje eura a energii do světového i britského šampionátu cestovních automobilů (WTCC, BTCC) a snaha se začíná vyplácet. Nejen dobrými výsledky, ale i marketingem, který se pak může o ně opřít. Třeba tak, že na prezentaci nejsilnějšího modelu značky v celé její historii – modelu Leon Cupra, zavolají špičkové piloty z obou seriálů. James Thompson a Jason Plato měli prostě za úkol zdůrazňovat příbuzenské vztahy závodní a civilní verze.

 Nejvýkonnější srdce s kódem 2.0 TFSI bilo v Audi A4 DTM, ve kterém mu naordinovali 220 koní, Leon Cupra jich má ze stejného základu 240. Nejlépe vypadající Seat s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a kilometr s pevným startem udělá za dalších 20 vteřin. Pružnost je díky přeplňování stejně pozoruhodná: na pátý rychlostní stupeň zrychlí z 80 km/h na 120 km/h za 6,4 sekundy, na šestku během 8,2 sekundy. Seat přitom slibuje, že ve chvílích, kdy bude pravá noha v klidu, spotřebuje vůz jen 8,6 litru benzinu. A to mluvíme o hot hatchi, který umí 247 km/h.

 Sportovnímu motoru dělá podporu nové výfukové potrubí stavěné extra kvůli zvuku, aby se však neutrhnul z řetězu, hlídají ho přední větrané kotouče o průměru 345 mm a šířkou 30 mm. Za příplatek lze ovšem získat ještě účinnější čtyřpístková Bremba, což je v této třídě věc naprosto originální. Rychlý Leon jezdí na 18palcových kolech, odfukuje si přes leštěnou koncovku výfuku a vzduch polyká přes agresivněji střižený přední nárazník. Dostal však i upravený podvozek, kde se podařilo snížit neodpruženou hmotu a jiné nastavení řízení (neptejte se jaké, to zpráva nepopisuje).

Interiér zdůrazňuje charakter vozu, ale jde na to velice decentně. Kromě černé barvy zde vládnou anatomická sedadla, kůží čalouněný volant, bílé přístroje a kovové pedály.

 

Zdroj: www.motorcar.cz  

Nemůžete najít vhodnou pojišťovnu pro pojištění vozidla? Pomůže Vám povinné ručení srovnání.


Naše autovrakoviště najdete ve Vojkově, cca 0,5 km za Říčany u Prahy, po pravé straně hlavní silnice ve směru na Kutnou Horu.

Kde nás najdete