Pronájem zážitků

Jestli někdo pochybuje o tom, že historie se opakuje, pak jedním z nejlepších způsobů, jak nevěřícího přesvědčit, je předvést mu rodinné album Fordu Mustang.

Jeho první generace patří k jedněm z nejopěvovanějších amerických aut, pravda, další tři generace na tom nebyly příliš růžově, ať už důvodem jejich potíží byla ropná krize nebo tápání designérů a manažerů držících kasičku. Zatím poslední, tedy pátá generace, se vzdala jakýchkoliv pokusů přijít s něčím novým a stala se prostou reinkarnací oblíbeného modelu z druhé poloviny šedesátých let. Výsledek? Američani konečně zase přemýšlejí i o jiných autech než obrovských SUV na trapných lesklých discích z traktoru a Evropani si ze zájezdu do USA nevozí pidi sochu Svobody, ale kontejner s Mustangem.

 Pro ty, co si Mustanga nemohou dovolit nebo cestují po Státech a svoji káru mají zaparkovanou doma v garáži, má autopůjčovna Hertz řešení v podobě Fordu Mustang GT-H. A tady jsme u opakování historie. Přesně před čtyřiceti lety totiž nějakou chytrou hlavu u Hertzu napadlo, že by se zákazníkům mohlo nabídnout také něco jiného, než obyčejné sedany. Tím něčím jiným byl v té době, tedy v roce 1966, Ford Mustang GT 350 H speciálně pro půjčovnu vyrobená série Shelby Mustangů, na první pohled identifikovatelných podle černého laku a dvojice zlatých pruhů na karoserii. Nápad to byl celkem dobrý, jediným jeho nedostatkem byli zákazníci, protože většina těchto Mustangů ukončila svou kariéru nedobrovolným nárazem do čehokoliv (znáte to, nejrychlejší auta jsou ty z půjčovny nebo služebáky). Přeci jen GT 350 byl hned po shelbyho AC Cobře tím nejostřejším autem severní Ameriky (Corvetta se tehdy taky snažila a pěkně Fordům šlapala na paty).

Letos na jaře se do vybraných autopůjčoven, většinou na mezinárodních letištích ve státech Arizona, Kalifornia, Colorado, Florida, Hawaii, Massachusetts, Nevada, Oregon a Washington rozjelo pět set nových Mustangů GT-H. Tato auta jsou opět lehce rozpoznatelná, především díky černému laku se zlatými pruhy. Při vývoji této minisérie dali hlavy dohromady inženýři od Shelbyho a Ford Racing. Výsledkem je něco mezi závoďákem a cesťákem. Za inspiraci posloužil v Evropě nepříliš známý závodní Mustang FR 500 C, tedy především některé jeho mechanické skupiny. GT-H má pod vyboulenou kapotou, která je vpředu zajištěna efektními rychloupínači, uložen osmiválec 4,6 litru, k jehož třistahlavému stádu koní přibylo ještě pětadvacet kobylek a maximální točivý moment vzrostl o 13 Nm na 447 Nm. Lehkým zklamáním je zjištění, že výkon se k zadním kolům dostává přes pětistupňový automat, ale když si uvědomíme, že jde o auto pro půjčovnu a ještě k tomu v Americe, tak se není čemu divit.

 Úpravy prodělal také podvozek, na který byl použit Ford Racing Handling Pack označený FR3 (je k dostání u Ford Racing i pro ostatní Mustangy). V tomto balíčku jsou schovány sportovní tlumiče, kratší pružiny a kratší stálý převod zadní nápravy (3,55:1). Úpravy prodělala také karoserie, vedle speciálního laku a nové kapoty, je na autě nový přední nárazník, chromovaná maska se znakem běžícího mustanga, prahy, zadní křídlo a na předních blatnících jsou loga Hertz. V interiéru budete na to, že sedíte v GT-H upozorněni plaketou s číslem vozu a podpisem Carola Shelbyho. Abych nezapomněl, kola jsou sedmnáctky a jsou obuta do pneumatik o rozměrech 235/55 ZR17. Nyní už jen malá prosba, jestliže poletíte do Států a budete si půjčovat GT-H, pošlete nám fotku, ať máme co závidět.

 

Zdroj: www.motorcar.cz

Nemůžete najít vhodnou pojišťovnu pro pojištění vozidla? Pomůže Vám povinné ručení srovnání.


Naše autovrakoviště najdete ve Vojkově, cca 0,5 km za Říčany u Prahy, po pravé straně hlavní silnice ve směru na Kutnou Horu.

Kde nás najdete